سئو

چک لیست سئو، 45 راه برای افزایش ترافیک جستجوی گوگل

چک لیست سئو

اگر می‌خواهید ترافیک جستجوی خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا اتنهای این نوشتار از آژانس مارکتینگ آداس با ما همراه باشید. در این چک لیست سئو، 45 روش مختلف که می‌توانید برای افزایش ترافیک جستجوی سایت خود استفاده کنید را بیان کرده‌ایم.

چک لیست سئو

ترافیک جستجوی گوگل آنالیتیک

بسیاری از مردم سئو را پیچیده می‌بینند، اما اگر بخواهیم به طور ساده‌تر به آن نگاه کنیم، سئو تنها در 3 لایه خلاصه می‌شود:

  • فنی (Technical)
  • محتوا (Content)
  • پیوندها (Links)

نحوه استفاده از چک لیست سئو

3 لایه سئو را مانند ساختن یک خانه در نظر بگیرید. برای ساختن خانه باید ابتدا یک زیربنای خوب ایجاد کنید، سپس به لایه‌های بالاتر رفته تا در نهایت یک خانه محکم بسازید. چک لیست سئو زیر نیز به همین ترتیب طراحی شده است. ابتدا با ساختن صحیح لایه فنی خود، به لایه محتوا و در نهایت لینک سازی خواهید رفت. توصیه می‌کنیم چک لیست سئو ارائه شده در نوشتار را از بالا به پایین دنبال کنید تا بتوانید به راحتی ترافیک جستجوی سایت خود را افزایش دهید.

چک لیست سئو

چک لیست اصلی سئو (SEO Basics Checklist)

اولین چیزی که باید به آن بپردازید اصول سئو است. در این بخش برخی از ابزارها و افزونه‌های مهم مورد نیاز شما را معرفی کرده‌ایم. به هیچ عنوان هیچ بخشی را از دست ندهید، زیرا به برخی از خطاهای اساسی که اغلب مشتریان با آن‌ها مواجه می‌شوند نیز اشاره کرده‌ایم:

  1. کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید.

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار SEO بسیار قدرتمند و 100٪ رایگان است (همه ما عاشق ابزارهای رایگان سئو هستیم درسته؟). کنسول جستجوی گوگل عملکرد وب سایت شما را در نتایج جستجو ردیابی کرده و شما را از نحوه نگاه گوگل به وب سایت‌تان اگاه می‌کند.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل

می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای موارد زیر استفاده کنید:

  • هر گونه خطا در وب سایت خود را شناسایی کنید.
  • عملکرد خود را در SERP‌ها دنبال کنید.
  • ببینید چه کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • امتیاز خود در صفحه Google را ببینید و اصلاح کنید.
  • نقشه سایت خود را ارسال کنید.

و بسیاری از موارد دیگر. کنسول جستجوی گوگل ابزاری ضروری برای همه دارندگان وب سایت است.


بیشتر بخوانید: 9 استراتژی سئو در 2023


  1. ابزار وب مستر بینگ را نصب کنید.

ابزار وب مستر بینگ بسیار شبیه به کنسول جستجوی گوگل است اما به طور خاص برای موتور جستجوی بینگ طراحی شده است. برای افزایش Bing SEO، باید آن را تنظیم کنید.

ابزارهای وب مستر bing

ابزارهای وب مستر bing

آیا بینگ به اندازه گوگل محبوب است؟

خیر، حتی به آن نزدیک هم نیست. اما بینگ ماهانه حدود 1 میلیارد بازدید کننده دارد و سهم بازار موتورهای جستجو 7.89٪ است. بنابراین ارزش آن را دارد که وب سایت خود را به درستی روی ابزار وب مستر بینگ راه اندازی و بهینه کنید. فراموش نکنید که رتبه بندی Bing را با ابزارهای ردیاب رتبه Bing بررسی یا نظارت کنید.

  1. Google Analytics را راه اندازی کنید.

اگر عملکرد خود را ردیابی نکنید، چگونه متوجه خواهید شد که آیا در حال بهبود هستید یا خیر؟ Google Analytics همه چیز را در مورد یکی از مهمترین بخش‌های وب سایت‌تان یعنی مخاطبانتان به شما ارائه می‌دهد:

سئو چک لیست ترافیک جستجوی گوگل آنالیتیک

سئو چک لیست ترافیک جستجوی گوگل آنالیتیک

شما می‌توانید از نحوه تعامل مخاطبان با وب سایت‌تان جهت بهبود سئوی وب سایت، چیزهای زیادی بیاموزید. Google Analytics به شما امکان می‌دهد موارد زیر را بررسی و اندازه گیری کنید:

  • سرنخ‌ها و تبدیل‌ها
  • ترافیک وب سایت
  • تعداد بازدیدکنندگان
  • داده‌های مربوط به بازاریابی
  • محتوای برتر
  • تعامل وب سایت

راه اندازی Google Analytics بیش از 10 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد؛ این ابزار یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل برای هر کسی است که می‌خواهد سئوی وب سایت خود را بهینه کند.

  1. افزونه SEO را نصب کنید.

آیا برای راه اندازی وب سایت‌تان از وردپرس استفاده می‌کند؟ پس حتما Rank Math یا Yoast SEO را نصب کنید. هر دو ابزار دارای ویژگی‌های مناسبی هستند اما Rank Math از نظر آنچه ارائه می‌دهد از Yoast پیشی گرفته است.

مقایسه yoast seo و rank math seo

مقایسه yoast seo و rank math seo

Rank Math دارای ویژگی‌های زیر است:

  • امکانات بهتری دارد.
  • استفاده از آن راحت‌تر است.
  • سرعت وب سایت شما را کند نمی‌کند.

این ویژگی‌ها آن را به بهترین افزونه SEO برای وردپرس تبدیل کرده است. Rank Math همچنین به شما کمک می‌کند تا از بسیاری از موارد فنی سئو و سئو داخلی که انجام آن‌ها دشوار است، استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: سئو در اصفهان


  1. ایجاد و ارسال نقشه سایت

گوگل خوب است، اما کامل نیستند. شما باید مطمئن شوید که گوگل تک تک صفحات شما را پیدا کرده و فهرست بندی می‌کند:

  • بهینه سازی موتور جستجوی خود را به حداکثر برسانید.
  • دید آنلاین شما را افزایش می‌دهد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که نقشه سایت XML خود را به گوگل ارسال کنید. نقشه سایت XML فایلی است که حاوی لیست کاملی از URL‌های وب سایت شماست. ارسال نقشه سایت به گوگل مانند این است که نقشه کاملی از کل وب سایت خود را به آنها تحویل می‌دهید. همه این کارها از طریق کنسول جستجوی گوگل انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که ارسال نقشه سایت به گوگل کاملاً رایگان است، بنابراین گول سازندگان وب سایت یا نرم افزارهای ارسال نقشه سایت را نخورید.

  1. یک فایل Robots.txt ایجاد کنید.

فایل‌های Robots.txt به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام URL را نمی‌خواهید ایندکس کنید.

نمونه فایل txt robots

نمونه فایل txt robots

برخی از صفحات وب سایت‌تان هستند که نمی‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شوند، از جمله:

  • صفحات ورود به وب سایت
  • صفحات پرداخت
  • صفحات تایید/تشکر
  • برخی از اسناد PDF

فایل robots.txt به جلوگیری از ورود ربات‌های موتور جستجو به صفحات اشتباه کمک می‌کند و همچنین اطمینان می‌دهد که افراد فقط صفحاتی را که می‌خواهید در زمان‌های مناسب ببینند، پیدا می‌کنند. ساده‌ترین راه برای تولید فایل robots.txt نصب Rank Math است.

ربات‌های txt

ربات‌های txt

Rank Math این فرآیند را به صورت رایگان برای شما انجام داده و می‌توانید هر طور که می‌خواهید آن را سفارشی کرده و چک لیست سئو خود را تکمیل کنید.

چک لیست سئو تکنیکال(Technical SEO Checklist)

اکثر افراد اهمیت سئوی فنی برای موفقیت وب سایت‌شان را دست کم می‌گیرند و زمان و بودجه زیادی را بر روی لینک بیلدینگ صرف می‌کنند. اما در گوگل همه چیز برای ارائه یک تجربه کاربری عالی است و مواردی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. بنابراین در چک لیست سئو جهت افزایش ترافیک جستجو لازم است به سئوی فنی نیز توجه کافی داشته تا بهینه سازی فنی مناسب سئو نیز به درستی انجام شود.

  1. سیگنال‌های EAT

بدون سیگنال‌های قوی EAT، رتبه بندی وب سایت می‌تواند دشوار باشد. EAT مخفف کلمات زیر است:

  • تجربه و تخصص (Expertise)
  • قدرت (Authority)
  • قابل اعتماد بودن (Trustworthy)

به زبان ساده، سیگنال‌های EAT به Google ثابت می‌کنند که شما یک کسب‌وکار واقعی و قابل اعتماد هستید که می‌توانند با اطمینان ترافیک را به آن ارسال کنند. بنابراین، وب سایت شما در مورد هر چیزی که هست، باید سطوح بالایی از EAT در صفحات خود داشته باشید وگرنه رتبه بندی نمی‌شوید. این موضوع حتی برای صاحبان وب سایت با محتوای YMYL مهم‌تر است.

  1. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

وب سایت‌های مناسب موبایل در سئو غیرقابل مذاکره هستند. گوگل در سال 2019 به‌روزرسانی رتبه‌بندی نسخه موبایلی وب سایت را برای همه سایت‌ها منتشر کرد. به این ترتیب اگر وب‌سایت شما نسخه موبایلی بهینه‌سازی شده نداشته باشد، رتبه‌بندی نمی‌شود.

اگر می‌خواهید تست کنید که آیا وب سایت شما با موبایل سازگار است، از ابزار تست رایگان Google Mobile Friendly استفاده کنید:

ابزار تست سایت برای موبایل

ابزار تست سایت برای موبایل

این ابزار به سرعت به شما می‌گوید که آیا وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر.

  1. مطمئن شوید که سرعت سایت بالاست.

آیا وب سایت شما سریع بارگذاری می‌شود؟ سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی شناخته شده است و وب سایت‌های کند تجربه کاربری ضعیفی دارند. در سال 2021، به روز رسانی صفحات گوگل اهمیت بیشتری به سرعت سایت داد.

اخبار به روز رسانی صفحه گوگل

اخبار به روز رسانی صفحه گوگل

بسیاری از افراد میزان تأثیر سرعت وب سایت بر سئوی شما را دست کم می‌گیرند. سرعت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید، زیرا تقریبا همیشه ترافیک واقعی سایت را افزایش می‌دهد. برای بررسی این موضوع، باید به کنسول جستجوی گوگل رفته و گزارش Page Experience را بررسی کنید.

Page Experience در کنسول جستجوی گوگل

Page Experience در کنسول جستجوی گوگل

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که URLهای نزدیک به 100% خوب را در گزارش‌های موبایل و دسکتاپ درج کنید.

  1. خطاهای خزیدن یا Crawling Errors را پیدا و رفع کنید.

اگر خطاهایCrawling  داشته باشید، گوگل نمی‌تواند وب سایت شما را به درستی ایندکس کند. به همین دلیل است که باید آنها را در اسرع وقت شناسایی و رفع کنید. بهترین راه برای یافتن و رفع خطاهایCrawling ، استفاده از ابزار قدرتمند سئو است از جمله:

  1. Semrush
  2. Ahrefs

این ابزارها ممیزی‌های عمیقی انجام می‌دهند و هر گونه خطایCrawling  فعلی شما را شناسایی می‌کنند.

گزارش خزیدن semrush (عکس از SEMRush)

گزارش خزیدن semrush (عکس از SEMRush)

آنها حتی به شما پیشنهاداتی در مورد نحوه رفع خطاهایCrawling  می‌دهند که کنترل آن‌ها را تا حد امکان آسان می‌کند. برای رفع هر گونه خطایی که پیدا کردید وقت بگذارید و بررسی کنید که چه چیزی باعث این مشکل شده است. بسته به اینکه وب سایت شما چقدر بزرگ است، این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد، اما در فرآیند تکمیل چک لیست سئو ارزش تلاش را دارد.

  1. یافتن و رفع خطاهای Indexing

فقط به این دلیل که گوگل می‌تواند وب سایت شما را بخزد به این معنی نیست که می‌تواند آن را ایندکس کند. خطاهای Indexing زمانی رخ می‌دهد که گوگل نمی‌تواند بخش‌هایی از وب سایت شما را به پایگاه داده خود اضافه کند. اگر بخش‌های کلیدی وب سایت شما ایندکس نشده باشند، نمی‌توانند در SERP‌ها رتبه بندی شوند.  رایج ترین مشکلات Indexing عبارتند از:

  • URL ارسال شده با علامت “noindex”
  • URL ارسال شده توسط txt مسدود شده است.
  • URL ارسالی یافت نشد (404)
  • خطای تغییر مسیر (Redirect Error)

کنسول جستجوی گوگل تشخیص هر گونه خطای خزیدن که ربات گوگل هنگام خزیدن وب سایت شما متوجه شده است را بسیار آسان می‌کند. وارد سرچ کنسول گوگل شوید و روی Coverage کلیک کنید:

گزارش Coverage سرچ کنسول گوگل

گزارش Coverage سرچ کنسول گوگل

در اینجا لیستی از هر گونه هشدار یا خطای خزیدن در وب سایت خود را مشاهده می‌کنید یا می‌توانید از SEMRush برای اجرای ممیزی در سایت خود استفاده کنید. زمانی را به کار کردن روی خطاهایی که پیدا شد، اختصاص دهید. Indexing یکی از نادیده گرفته‌ترین و ساده‌ترین دلایلی است که وب سایت شما در رتبه بندی SERP‌ها قرار نمی‌گیرد.

  1. برای امنیت بیشتر از HTTPS استفاده کنید.

HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی برای افزایش ترافیک جستجو شناخته می‌شود.

فاکتور رتبه بندی https

فاکتور رتبه بندی https

این فاکتور، از سال 2014 یک عامل رتبه بندی بوده است، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای نداشتن یک وب سایت امن وجود نخواهد داشت. Https روی موارد زیر تاثیر می‌گذارد:

  • سئوی وب سایت شما
  • امنیت سایت شما
  • امنیت داده‌های کاربر شما
توییت جان مولر

توییت جان مولر

نکته این است که گوگل HTTPS را به عنوان بخشی مهم از وب سایت شما می‌بیند. بنابراین باید مطمئن شوید که گواهی SSL دارید و وب سایت شما ایمن است. با نگاه کردن به صفحه اصلی خود در مرورگر می‌توانید ببینید که آیا وب سایت شما دارای HTTPS ایمن است یا خیر.

http در مقابل https

http در مقابل https

با این حال هر میزبان وب سایت کیفیت یکسانی از امنیت را برای وب سایت شما ارائه نمی‌دهد. عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر کیفیت گواهینامه SSL تأثیر بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم از SSL Labs test استفاده کنید تا ببینید گواهی SSL شما چه نمره‌ای می‌گیرد.

گزارش ssl درجه A

گزارش ssl درجه A

SSL Labs test برخی از عوامل را برای تعیین میزان محافظت از وب سایت شما تجزیه و تحلیل می‌کند. به این ترتیب، رتبه حرفی از A+ تا F دریافت خواهید کرد.

  1. محتوای تکراری را حذف کنید.

محتوای تکراری محتوایی است که در وب سایت‌های مختلف یا چندین صفحه در یک وب سایت ظاهر می‌شود. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که محتوا، صفحات فرود یا صفحات محصول تکراری می‌شوند و معمولاً کل سایت‌های چند مرحله‌ای را می‌بینید که مشکلات محتوای تکراری ایجاد می‌کنند.

محتوای تکراری

محتوای تکراری

مشکل این است که گوگل تنها یکی از صفحاتی را که حاوی محتوای تکراری هستند رتبه بندی می‌کند و پیش بینی آن غیرممکن است. شما باید از هر گونه خطای محتوای تکراری جلوگیری کنید تا صفحه به درستی در گوگل رتبه بندی شود.

برای جلوگیری از سردرگمی موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری، متعارف سازی (Canonicalization) را اجرا کنید. این کار تضمین می‌کند که صفحه صحیح رتبه بندی می‌شود و گوگل سایرین را نادیده می‌گیرد. اگر صفحه‌ای که قصد رتبه‌بندی آن را ندارید در ایجاد مشکلات محتوای تکراری نقش دارد، پیشنهاد می‌کنیم از تگ noindex استفاده کنید.

  1. برچسب‌های Canonical را بررسی کنید.

افزودن تگ‌های “rel=canonical” به صفحه وب سایت‌تان یک راه عالی برای جلوگیری از محتوای تکراری است. این تگ‌ها همچنین به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که شما از محتوای تکراری آگاه هستید، که به شما کمک می‌کند از عوارض جانبی منفی محتوای تکراری جلوگیری کنید.

تگ‌های Canonical به کجا می‌روند؟!

تگ‌های Canonical به کجا می‌روند؟!

شما ممکن است مشکلات محتوای تکراری را در بسیاری از صفحات وب سایت خود تجربه کنید. رایج‌‌ترین آنها صفحه اصلی شما خواهد بود. به عنوان مثال، URL صفحه اصلی شما می‌تواند این باشد:

  • http://www.domain.com
  • https://www.domain.com
  • https://domain.com
  • http://domain.com

این 4 آدرس، مشکل احتمالی صفحه اصلی وب سایت شماست. برای رفع این مشکل از افزونه‌ای مانند Yoast یا Rank Math استفاده کنید.

  1. تمام لینک‌های آسیب دیده خود را اصلاح کنید.

لینک‌های آسیب دیده یا Broken Links به طور جدی می‌توانند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارند؛ زیرا تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کند. تعداد زیادی لینک آسیب دیده همچنین می‌تواند نشان دهد که شما مراقب وب سایت خود نیستید.

لینک‌های آسیب دیده را با screaming frog اصلاح کنید.

لینک‌های آسیب دیده را با screaming frog اصلاح کنید.

  1. داده‌های ساختاریافته را اضافه کنید.

داده‌های ساختاریافته نشانه گذاری‌هایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای وب سایت شما را بهتر درک کرده و آن را در موتورهای جستجو نمایش دهند. به عنوان مثال، اگر ستاره‌های Rating را در SERP‌ها می‌بینید، به این دلیل است که آن وب سایت دارای داده‌های ساختار یافته است.

ستاره‌ها در serps

ستاره‌ها در serps

رایج ترین نوع داده‌های ساختار یافته نشانه گذاری Schema است. می‌توانید از آن برای نتایج حاوی اطلاعات مهم مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • اطلاعات سازمان
  • مقالات
  • محصولات
  • بررسی‌ها
  • دستور پخت
  • سوالات متداول

از Schema Markup Validation استفاده کنید تا ببینید آیا قبلاً داده‌های ساختار یافته در وب سایت خود دارید یا خیر. پیاده سازی Schema ممکن است مشکل باشد، اما افزونه RankMath به صورت رایگان امکان اضافه کردن طیف وسیعی از Schema مختلف را به سایت شما آسان می‌کند.

Schema Generator

Schema Generator

همچنین می‌توانید با استفاده از FAQ schema generator به طور رایگان برای نمایش سؤالات متداول در نتایج جستجو استفاده کنید.

ابزار FAQ Schema Generator

ابزار FAQ Schema Generator

مطمئن شوید که از همه فرصت‌های داده ساختاریافته موجود با استفاده از رایج‌ترین گزینه‌هایی که در بالا ذکر کردیم، استفاده می‌کنید.

  1. تصحیح صفحات Orphaned

صفحات Orphaned صفحاتی در وب سایت شما هستند که از هیچ صفحه یا بخش دیگری از وب سایت پیوندی ندارند. این بدان معنی است که کاربران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند و ممکن است Google آنها را پیدا نکند. تعمیر صفحات Orphaned آسان است، فقط باید آنها را شناسایی کنید. برای انجام ممیزی وب سایت از Ahrefs یا Semrush استفاده کنید.

Orphaned Pages Semrush

Orphaned Pages Semrush

با این کار هر صفحه Orphaned که پیوندی به سمت آنها نشان داده نشده است، شناسایی می‌شود. هنگامی که صفحاتی را که پیوند ندارند شناسایی کردید، باید از سایر صفحات مرتبط در وب سایت خود به آنها پیوند دهید. به همین راحتی!

چک لیست سئو برای یافتن کلمات کلیدی (Keyword Research Checklist)

یافتن کلمات کلیدی درست، پایه و اساس سئوی شماست. اگر آن را به درستی انجام دهید، فروش شما چند برابر خواهد شد؛ اما اگر اشتباه کنید، برای رتبه بندی در گوگل با مشکل مواجه خواهید شد. از این چک لیست سئو برای ایجاد استراتژی کلمه کلیدی و یافتن کلمات کلیدی با کیفیتی که مشتریان هدف‌تان به دنبال آن هستند، استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 8 عامل موثر در سئو تکنیکال


  1. یک استراتژی کلمه کلیدی بسازید.

اکثر افراد بدون اینکه به استراتژی فکر کنند، فقط به پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازند. شما نمی‌خواهید که فقط کلمات کلیدی خوبی را پیدا کنید و شروع به نوشتن محتوا کنید تا آنها را هدف قرار دهید. در واقع باید در مورد کلمات کلیدی که برای کمپین خود انتخاب می‌کنید، هوشمندانه عمل کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از پیدا کردن کلمات کلیدی، برای داشتن یک استراتژی صحیح برنامه ریزی کنید.

  1. از «پیشنهادات Google» برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.

نیازی نیست برای ابزارهای باکیفیت جهت یافتن کلمات کلیدی هزینه کنید. هزاران ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی موجود است، فقط باید بدانید که از کدام یک استفاده کنید و از کدام یک دوری کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر، پیشنهادات گوگل است. پیشنهاد گوگل (که به آن تکمیل خودکار گوگل نیز گفته می‌شود) پیشنهادی است که هنگام تایپ کردن در کادر جستجوی گوگل مشاهده می‌کنید.

پیشنهادات گوگل

پیشنهادات گوگل

اما جستجوی دستی هر کلمه کلیدی در گوگل زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از Soovle استفاده کنید.

ابزار سئو soovle

ابزار سئو soovle

Soovle یک ابزار رایگان است که کلمات کلیدی Google Suggest را حذف کرده و اطلاعات را بسیار سریعتر در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار، فرآیند را برای شما آسان‌تر می‌کند. برای استفاده از این ابزار کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادر Soovle قرار دهید، در عرض چند دقیقه صدها کلمه کلیدی دیگر برای هدف گیری خواهید داشت!

  1. کلمات کلیدی را با Google Keyword Planner پیدا کنید.

Google Keyword Planner ابزار رسمی یافتن کلمات کلیدی گوگل است. این ابزار، از نظر فنی برای تبلیغات گوگل ساخته شده است، اما اگر بدانید چگونه از قابلیت‌های آن به درستی استفاده کنید، یکی از قدرتمندترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای سئو است و نکته مهم‌تر این که کاملاً رایگان است.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner

چه کسی نمی‌خواهد از ابزاری استفاده کند که حاوی داده‌های خود گوگل است؟ این ابزار، دقیق ترین داده‌هایی که می‌توانید در مورد کلمات کلیدی به دست آورید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  1. از AnswerThePublic برای یافتن کلمات کلیدی سوالی استفاده کنید.

یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی، کشف کلمات کلیدی سؤالی است که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند. اما چطور این کار را انجام دهید؟ از AnswerThePublic استفاده کنید.

AnswerThePublic

AnswerThePublic

AnswerThePublic یک اسکرابر کلمه کلیدی است که به شما امکان می‌دهد کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کرده و لیست کاملی از سوالاتی که افراد می‌پرسند دریافت کنید. این ابزار، نه تنها کلمات کلیدی هدف بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه می‌دانید برای کمک به مخاطبان خود باید به چه چیزی در محتوای خود پاسخ دهید. این کار برای کسب رتبه بالا در SERP‌ها و تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری ضروری است.

اگر می‌خواهید AnswerThePublic را به سطح بالاتری ببرید، آن را با کلمات کلیدی دیگر ترکیب کنید تا حجم جستجوی دقیق هر سوال را در داخل ابزار ببینید.

چک لیست سئو

این امر انتخاب سوالات کلیدواژه‌ای که ترافیک جستجو را به سایت شما هدایت می‌کند آسان خواهد کرد.

پروژه سئو در اصفهان

  1. انجمن‌های آنلاین را بررسی کنید.

آخرین گام برای یافتن کلمات کلیدی این است که به انجمن‌های آنلاین دسترسی داشته باشید. در این انجمن‌ها می‌توانید به صحبت‌های مخاطبان هدف خود گوش دهید و یک معدن طلا از کلمات کلیدی هدف پیدا کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که حتی ابزارهای پیشرفته جستجوی کلمات کلیدی هم به شما نشان نمی‌دهند. دو مورد از محبوب‌ترین انجمن‌هایی که در ابتدا بهتر است آن‌ها بررسی کنید عبارتند از:

  • Reddit
  • Quora

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید و شروع به جستجو در بحث‌ها کنید.

جستجوی کلمه کلیدی با reddit

جستجوی کلمه کلیدی با reddit

به دنبال کلمات یا عباراتی باشید که مردم اغلب استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید موضوعاتی را که افراد سعی در کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها دارند، شناسایی کنید. Reddit و Quora برای شروع خوب هستند. اما در حالت ایده‌آل شما می‌خواهید انجمن‌هایی را بیابید که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از گوگل است. برای این کار، “کلمه کلیدی هدف” + “تالار گفتمان” مورد نظر خود را سرچ کنید.

چک لیست سئو

این کار، چند تالار گفتگو را برای شما پیدا می‌کند. حالا فقط به موضوعات موجود در این انجمن‌ها نگاه کرده و کلمات کلیدی که می‌توانید در مورد آنها محتوا تولید کنید را شناسایی نمایید.

چک لیست سئو برای تولید محتوا (Content Checklist)

اگر می‌خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید باید محتوای عالی تولید کنید. بنابراین ما در این قسمت فهرستی از مواردی را که باید برای برجسته کردن محتوا و دریافت رتبه بالاتر درنظر داشته باشید، ارائه داده‌ایم.

  1. اسنیپت‌های ویژه را سرقت کنید.

آیا صفحه‌ای دارید که می‌خواهید در صفحه 1 یا 2 گوگل رتبه بندی شود؟ اگر جواب شما مثبت است، باید سعی کنید اسنیپت ویژه را از صفحات برجسته بدزدید. دریافت این رتبه چندان سخت نیست، برای این کار کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

به اسنیپت ویژه فعلی برای کلمه کلیدی مورد نظر خود در نتایج جستجوی Google نگاه کنید.

چک لیست سئو

توجه داشته باشید که اسنیپت شما شامل کدام یک از موارد زیر است:

  • جدول
  • لیست‌های بولت‌گذاری شده
  • پاراگراف‌های کوتاه

همچنین، توجه داشته باشید که گوگل از چه وب‌سایتی این اسنیپت ویژه را بیرون می‌کشد و زمانی را صرف تجزیه و تحلیل آن صفحه کنید. به کلماتی که استفاده شده و جایی که در صفحه و اسنیپت ویژه ظاهر می‌شوند، توجه کنید:

اسنیپت ویژه در قطعه مقاله

اسنیپت ویژه در قطعه مقاله

از مثال بالا می‌توانید ببینید که در واقع یک جدول در مقاله است که به عنوان بولت‌گذاری شده در اسنیپت ویژه نمایش داده می‌شود. اکنون به محتوای خود برگردید و آنچه را که رقیب شما انجام داده است تکرار کنید. پس از اعمال تغییرات در محتوای خود، URL را به گوگل ارسال کنید.

  1. از سوالات برای جذب مخاطبان استفاده کنید.

حقیقت این است که مخاطب شما به سرعت خسته می‌شود. اگر آنها را درگیر نکنید، به خواندن مطالب ادامه نخواهند داد. اما بهترین راه برای حفظ توجه مخاطبان چیست؟ برای نگه داشتن مخاطب، از سوالات خوب برای جذب کردن آنها استفاده کنید. این راز کپی رایتینگ، قطعاً تاثیر به سزایی در بهبود محتوای شما و نگه داشتن مخاطب ایفا می‌کند.

سوالات سئو کپی رایتینگ

سوالات سئو کپی رایتینگ

می‌بینید که افراد به سختی می‌توانند پاسخ سوالاتی را که از آنها پرسیده شده است بیابند، بنابراین این چیزی است که سؤالات را بسیار قدرتمند می‌کند. وقتی سوالی می‌پرسید، مخاطبان شما مجبورند بخش بعدی را خوانده تا پاسخ سوال را بیابند.

  1. در محتوای خود از تگ‌های H1، H2، H3 یا H4 استفاده کنید.

تگ‌های عنوان به ایجاد ساختار در محتوای شما کمک کرده تا محتوا به راحتی قابل درک باشد. تگ‌ها برای خوانندگان و سئوی شما مهم است.

تگ‌های هدر در سئو

تگ‌های هدر در سئو

به این صورت فکر کنید:

  • عنوان‌ها باعث می‌شوند افراد روی صفحه شما کلیک کنند.
  • زیر عنوان‌ها، مخاطب را در صفحه شما نگه می‌دارد.

زیرعنوان همیشه باید بخش بعدی محتوای شما را ارائه دهد. وظیفه شما این است که مخاطبان خود را نسبت به مطلب بعدی که می‌خوانند هیجان زده کنید.

  1. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید.

پاراگراف‌های طولانی خسته‌کننده هستند. مردم اغلب عجله دارند و نمی‌خواهند متن‌های طولانی را بخوانند. آن‌ها می‌خواهند محتوای شما را مرور کرده و اطلاعات مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنند. بهترین راه برای غلبه بر این موضوع، استفاده از جملات کوتاه و مختصر است که می‌توانند به سرعت مرور شوند. پاراگراف‌های شما هرگز نباید بیشتر از 2 الی 3 جمله باشند.

پاراگراف طولانی

پاراگراف طولانی

اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی «فضای سفید» در صفحه دارید. این کار خواندن متن را آسان کرده و بازدیدکنندگان از محتوای شما لذت بیشتری خواهند برد.

  1. فهرست مطالب قابل کلیک اضافه کنید.

فهرست مطالب پیوندهایی را به بخش‌های مختلف محتوا ارائه کرده و سرفصل‌ها را برجسته می‌کند.

مثال فهرست مطالب

مثال فهرست مطالب

فهرست مطالب قابل کلیک به مخاطبان شما کمک می‌کند تا به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این یک روش ساده است که محتوای شما را جذاب‌تر می‌کند. فهرست مطالب همچنین می‌تواند به شما کمک کند لینک‌های سایت را در SERP‌ها بدست آورید.

فهرست مطالب در google serps

فهرست مطالب در google serps

فهرست مطالب در موارد زیر به شما کمک می‌کند:

  • دیدی بیشتری ارائه می‌دهد.
  • نرخ کلیک ارگانیک شما را در نتایج جستجو افزایش می‌دهد.
  1. استفاده از فایل‌های چند رسانه‌ای (تصاویر، فیلم‌ها، گیف‌ها)

وجود فایل‌های چند رسانه‌ای به بهبود محتوای شما کمک می‌کند، چرا؟ چون تصاویر و ویدئوها به شکستن متن کمک کرده و محتوای شما را جذاب‌تر می‌کنند. تصاویر بصری به مخاطبان شما کمک می‌کند تا سریع یاد بگیرند و در عین حال آنها را درگیر نگه می‌دارد. با وجود تصاویر و فیلم‌ها برای مخاطبان شما آسان‌تر است که بفهمند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و به آنها کمک می‌کند تا درگیر شوند.

اما این همه ماجرا نیست، موتورهای جستجو عاشق چند رسانه‌ای هستند. تصاویر و سایر اشکال چند رسانه‌ای می‌توانند به رتبه بالاتر محتوای شما کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که هر قطعه از محتوایی که تولید می‌کنید شامل موارد زیر باشد:

  • تصاویر
  • فیلم‌ها
  • گیف
  • اینفوگرافیک

و هر شکل دیگری از محتوای بصری که به بهبود سئوی محتوای شما کمک کند. این کار باعث افزایش تعامل و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو به طور همزمان می‌شود.

  1. از Schema Markup استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که Schema Markup را در هر یک از صفحات وب سایت خود پیاده سازی کرده‌اید. این کار، می‌تواند به بهبود دید آنلاین شما کمک کرده و حتی محتوای شما در رتبه بالاتری از موتورهای جستجو قرار گیرد، زیرا موتورهای جستجو آن را بهتر درک می‌کنند.

Schema Type

Schema Type

از ابزار SEO مانند Rank Math و Yoast استفاده کنید. هر دو ابزار، به طور خودکار Schema Markup مناسب را به صورت رایگان به صفحات شما اضافه می‌کنند.

فراموش نکنید که کیفیت Schema Markup را با آزمایشگر Schema آزمایش کنید.

 

  1. به طول مطالب خود توجه کنید.

شما حتماً می‌دانید که محتوای طولانی رتبه بهتری دارد. میانگین پست وبلاگی که در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد 1447 کلمه است.

میانگین تعداد کلمات

میانگین تعداد کلمات

طول ایده آل محتوا تغییر می‌کند و حتی به موضوعی که پوشش می‌دهید بستگی دارد. بنابراین طول هر قطعه محتوا چقدر باید باشد؟ برای پاسخ به این سوال، پیشنهاد می‌کنیم از Surfer SEO استفاده کنید.

ویرایشگر محتوای جستجوگرها

ویرایشگر محتوای جستجوگرها

Surfer SEO رتبه بندی 20 صفحه برتر در نتایج جستجو را تجزیه و تحلیل کرده و محدوده‌ای از طول محتوای مورد نظرتان را به شما ارائه می‌دهد. این ابزار، همه حدس و گمان‌ها را از نوشتن محتوا و بهینه سازی حذف می‌کند. حتی نشان می‌دهد که چه کلمات کلیدی و عباراتی را در محتوای خود بگنجانید تا رتبه بالاتری کسب کنید.

  1. مطالب خود را به روز نگه دارید.

مهم است که محتوای خود را به روز نگه دارید، زیرا اگر یک پست بیش از حد قدیمی شود، متوجه خواهید شد که رتبه آن شروع به کم شدن می‌کند. شما باید به طور منظم محتوای قدیمی را به روز کنید تا همچنان در رتبه بالای نتایج جستجو قرار داشته باشید.

آپدیت محتوا

آپدیت محتوا

برای آپدیت محتوای قدیمی هر 6 الی 12 ماه یک بار، آلارم تنظیم کنید. سپس هر یک از پست‌های خود را بررسی کنید و ببینید کجا می‌توانید محتوای بیشتری اضافه کنید. گاهی اوقات این آپدیت، شامل بازنویسی کل مقالات می‌شود و این اشکالی ندارد. به روز نگه داشتن محتوا، فقط بخشی از فرآیند است، به خصوص در صنعتی که به سرعت در حال تغییر است.

به روز رسانی محتوای قدیمی تضمین می‌کند که محتوای شما:

  • همیشه حاوی مطالب جدیدی است،
  • برای مدت طولانی تری در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرد.

چک لیست سئو داخلی (On-page SEO Checklist)

هرگز قدرت سئو داخلی را دست کم نگیرید. گاهی اوقات ممکن است کوچک‌ترین تغییرات باعث شود شما در رتبه 3 برتر قرار بگیرید، بنابراین در زیر به مهم‌ترین مواردی که بهتر است برای بهینه سازی سئو داخلی درنظر بگیرید، اشاره کرده‌ایم:

  1. توضیحات متا مناسبی بنویسید.

توضیحات متا را به عنوان یک تبلیغ برای صفحه خود در نظر بگیرید. شما باید از هر یک از آن 160 کاراکتر برای برنده شدن در کلیک استفاده کنید. بنابراین نوشتن توضیحات متا مناسب یک راه عالی برای بهبود نرخ کلیک جستجوی ارگانیک شما و دریافت ترافیک بیشتر است.

نمونه توضیحات متا بهینه شده

نمونه توضیحات متا بهینه شده

توضیحات متا شما باید:

  • به شخص نشان دهد که صفحه شما در مورد چیست.
  • حاوی کلمه کلیدی هدف اصلی باشد.
  • قانع کننده باشد.

توضیحات متا عاملی است که گوگل به آن توجه می‌کند. اطمینان حاصل کنید که توضیحات متای شما برای موتورهای جستجو و انسان‌ها بهینه شده است.

  1. کلمه کلیدی خود را در عنوان و URL و برچسب‌ها قرار دهید.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را تا حد امکان به قسمت جلوی عنوان و برچسب عنوان صفحه خود اضافه کنید.

کلمه کلیدی در h1

کلمه کلیدی در h1

 

تگ عنوان با کلمه کلیدی

تگ عنوان با کلمه کلیدی

URL شما نیز باید کلیدواژه اصلی شما باشد.

کلمه کلیدی در آدرس اینترنتی

کلمه کلیدی در آدرس اینترنتی

این امر باعث می‌شود گوگل به راحتی بفهمد محتوای شما در مورد چیست و آن را به درستی دسته‌بندی کند.

  1. URL‌های خود را کوتاه نگه دارید.

URL‌های شما باید کوتاه باشند؛ چرا؟ تحقیقات نشان داده است که صفحات با URL کوتاه بهترین رتبه را در گوگل دارند. در حالت ایده آل، URL‌های شما فقط باید حاوی کلیدواژه اصلی شما باشند.

کلمه کلیدی در آدرس اینترنتی

کلمه کلیدی در آدرس اینترنتی

اکثر سئوکاران بر این عقیده‌اند که URL شما نباید بیشتر از 73 کاراکتر باشد. توجه داشته باشید که اگر URL‌های موجود را به روز کردید، ترافیک جستجوی موجود به آن صفحه را به خطر می‌اندازید، حتی اگر یک تغییر مسیر 301 مناسب تنظیم کنید.

  1. از لینک‌های داخلی استفاده کنید.

لینک سازی داخلی مهم‌تر از آن چیزی است که به آن اهمیت می‌دهید. گوگل می‌گوید که تعداد لینک‌های داخلی که به هر صفحه‌ای اشاره می‌کنند، نشانه‌ای از اهمیت آن صفحه است. آنها همچنین در موارد زیر نیز کاربرد دارند:

  • متن لنگر
  • متن اطراف لینک
  • برای درک بهتر اینکه یک صفحه در مورد چیست.
چرا لینک‌های داخلی مهم هستند!

چرا لینک‌های داخلی مهم هستند!

به طور کلی، لینک سازی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. پیوند به منابع مرتبط

پست‌های وبلاگ شما باید شامل حداقل 2 پیوند خارجی به سایر منابع مرتبط باشد؛ چرا؟ زیرا به گوگل ثابت می‌کند که محتوای شما:

  • به خوبی ارجاع داده شده است،
  • قابل اعتماد است.
پیوند به منابع مرتبط خارجی

پیوند به منابع مرتبط خارجی

پیوند به سایر وب سایت‌های معتبری که گوگل از قبل به آنها اعتماد دارد، اعتبار وب سایت شما را بهبود می‌بخشد.

اعتبار بیشتر = اعتماد بیشتر به گوگل! و این می‌تواند به طور کلی منجر قرار گرفتن محتوای شما در رتبه بالاتر شود.

  1. تصاویر خود را بهینه کنید.

همه می‌دانند که سئوی تصویر مهم است. اما نمی‌دانند که چقدر می‌تواند به دیده شدن محتوای شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما:

  • متن جایگزین مرتبط برای توصیف‌شان را داشته باشد.
  • به درستی نامگذاری شده باشد.
  • برای بارگذاری سریع‌تر فشرده شده باشد.

تصاویر اکثر افراد دارای یک نام پیش فرض مانند IMG0435430.jpg هستند. علاوه بر این، متن جایگزین را خالی می‌گذارند. این عکس به گوگل کمک نمی‌کند.

نام تصاویر شما باید توصیفی باشد و هر کلمه با خط فاصله از هم جدا شود. آنها باید چیزی شبیه به این باشند: link-building-win-rates.jpg.

نام تصویر و متن جایگزین

نام تصویر و متن جایگزین

متن جایگزین شما نیز باید تصویر را توصیف کند و مشابه نام تصویر (اگر نه یکسان) باشد. با این ویژگی‌ها گوگل می‌تواند به راحتی بفهمد که تصویر در مورد چیست و بنابراین سریع‌تر آن را دسته بندی می‌کند.

در مرحله بعد باید روی کم کردن حجم تصاویر خود تمرکز کنید. برای کمک به فشرده سازی تصویر پیشنهاد می‌کنیم از Shortpixel استفاده کنید.

فشرده سازی تصاویر

فشرده سازی تصاویر

Shortpixel یک پلاگین کم کردن حجم عکس است که به طور خودکار تصاویر شما را هنگام آپلود آن‌ها فشرده می‌کند. این کار باعث می‌شود سرعت بارگذاری صفحه شما به طور موثر بالا رفته و گوگل را راضی نگه دارد.

چک لیست لینک سازی (Link Building Checklist)

اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید، باید روی سئوی خارجی و لینک سازی تمرکز کنید. در حالی که سئوی خارجی اغلب به عنوان ساخت لینک در نظر گرفته می‌شود، اما فراتر از آن است. از چک لیست سئوی خارجی می‌توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. به وب سایت خود اعتبار دهید.
  2. بر SERP‌های گوگل تسلط داشته باشید.
  3. آیا از بک لینک‌های لیست سیاه استفاده می‌کنید؟

بک لینک‌های لیست سیاه سایت‌هایی هستند که عبارتند از:

  • پست مهمان‌های شناخته شده
  • PBN‌ها
  • صفحات «برای ما بنویسید»

بک لینک‌های بد و اسپم می‌توانند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارند و در بدترین موارد منجر به جریمه‌های سخت گوگل شوند. به همین دلیل است که شما فقط باید لینک‌های با کیفیت بالا بسازید.

خبر خوب این که با استفاده از ابزار لیست سیاه LinksThatRank می‌توانید به راحتی هر یک از بک لینک‌های خود را بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از آنها به صورت رایگان در لیست سیاه قرار گرفته‌اند یا خیر!

لینک‌هایی که بک لینک را در لیست سیاه رتبه بندی می‌کنند.

لینک‌هایی که بک لینک را در لیست سیاه رتبه بندی می‌کنند.

به سادگی بک لینک‌های خود را کپی و در کادر قرار دهید، این ابزار به شما اطلاع می‌دهد که آیا هر یک از آنها در لیست سیاه قرار گرفته‌اند یا نه. همچنین یک دلیل و اسکرین شات دریافت خواهید کرد که چرا پیوند در لیست سیاه قرار گرفته است.

  1. به کدام صفحات باید لینک ساخت؟

اگر مطمئن نیستید که به کدام صفحات باید لینک بسازید، ما آن را به زبان ساده بیان کرده‌ایم:

به کلمات کلیدی که در حال حاضر در 3 صفحه اول گوگل رتبه بندی شده‌اند، توجه کنید.

فیلتر برای کلمات کلیدی مرتبط تجاری

برای انجام این کار به صورت سریع و آسان، از آزمایش Ahrefs یا Semrush استفاده کنید.

اکنون کلمات کلیدی را انتخاب کنید که از نظر تجاری بیشتر به شما مربوط هستند. اینها کلمات کلیدی هستند که باعث فروش مستقیم و بهبود کسب و کار شما می‌شوند.

کلید موفقیت تمرکز بر کلمات کلیدی است که بیشترین ارزش را دارند. در نهایت باید فهرست کوچکی از کلمات کلیدی داشته باشید که پتانسیل بالاتری برای دستیابی به فروش بیشتر دارند. صفحاتی که برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می‌شوند، جایی است که باید بر ساخت لینک خود روی آن‌ها تمرکز کنید.

فیلتر برای کلمات کلیدی مرتبط تجاری

فیلتر برای کلمات کلیدی مرتبط تجاری

  1. برای رتبه بندی به چند لینک نیاز داریم؟

اکنون که صفحات مورد نظر خود برای لینک سازی را پیدا کردید، گام بعدی این است که تعداد بک لینک‌هایی را که برای قرار گرفتن در سه رتبه اول نیاز دارید، پیدا کنید.

حقیقت این است که لینک سازی زمان‌بر و پرهزینه است. شما نمی‌خواهید بیشتر از آنچه که باید لینک بسازید. پس مراحل بعدی را دنبال کنید:

1- ابتدا مطمئن شوید که به Ahrefs یا Semrush دسترسی دارید.

2- کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و ببینید آیا می‌توانید سایت‌های معتبر مشابه وب سایت خود را بیابید که در حال حاضر در 10 رتبه اول قرار دارند.

چندین لینک به سرورها قدرت می‌دهند!

چندین لینک به سرورها قدرت می‌دهند!

3- اگر چندین وب سایت پیدا کردید، اکنون به 3 وب سایت برتر رتبه بندی شده نگاهی بیندازید و پروفایل‌های بک لینک صفحات جداگانه آنها را تجزیه و تحلیل کنید. هدف شما این است که بفهمید چه پیوندهایی به 3 نتیجه جستجوی برتر قدرت می‌دهند.

تعداد لینک‌های dofollow

تعداد لینک‌های dofollow

4- به یاد داشته باشید، گزارش‌ها را فیلتر کنید تا فقط پیوندهای dofollow را به شما نشان دهد. توجه داشته باشید که هر 3 صفحه برتر چند لینک dofollow دارد و پیوندها چقدر اعتبار دارند.

5- هنگامی که این کار را برای هر 3 صفحه با رتبه‌بندی بالا انجام دادید، ایده خوبی برای بک لینک‌های خود خواهید داشت. گاهی اوقات به صدها پیوند دست خواهید یافت، اما معمولاً تعداد کمی پیوند خوب به دست می‌آورید.

6- اکنون می‌توانید بفهمید که چقدر برای شما هزینه دارد و آیا ارزش تمرکز روی آن کلمه کلیدی را دارد یا خیر؟!

  1. ایجاد پیوند با رویدادها

ساخت رویداد یک راه قدرتمند برای ایجاد پیوندهای عالی و در عین حال در معرض دید خارج از لینک است. شما اغلب می‌توانید این پیوندها را با قیمت‌های نسبتاً پایین ایجاد کنید و در عین حال سطح بالایی از فروش و دیده شدن را به دست آورید.

نمونه رویداد

نمونه رویداد

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

1- شما باید رویدادهای مرتبط (فیزیکی یا آنلاین) که می‌توانید از آنها حمایت مالی نمایید را پیدا کنید.

2- پس از حمایت مالی از رویداد، در «صفحه حامیان مالی» لیست خواهید شد و یک بک لینک به وب سایت خود دریافت خواهید کرد. بهتر است رویدادها را متناسب با نوع حرفه و صنعت خود پیدا کنید.

  1. از توصیفات برای پیوندهای صفحه اصلی استفاده کنید.

آیا بک لینک صفحه اصلی با اعتبار بالا می‌خواهید؟ پس به ابزارها، محصولات و خدماتی که استفاده می‌کنید بگویید چقدر آنها را دوست دارید و می‌خواهید در وب سایت خود در مورد آن‌ها صحبت کنید! این احتمال وجود دارد که آن‌ها بک لینکی به صفحات شما داشته باشند.

تمام چیزی که برای شروع نیاز دارید از قبل آماده است، تنها باید یک فرآیند 5 مرحله‌ای ساده برای ایجاد پیوندها انجام دهید:

  1. یک لیست هدف از محصولات و خدمات آماده کنید.
  2. اطلاعات تماس هر کدام را به دست آورید.
  3. پیشنهادات را از طریق ایمیل ارسال کنید.
  4. یک درخواست عالی و جذاب بنویسید.
  5. به وسیله ویدیو از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این تمام چیزی است که لازم دارید و می‌توانید تقریباً برای هر کسب و کاری استفاده کنید.

  1. از پادکست‌ها استفاده کنید.

این استراتژی تنها برای لینک سازی نیست بلکه در موارد زیر نیز به شما کمک می‌کند:

  • ارتقای برند تجاری
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • بهبود قدرت وب سایت

در حالی که لینک‌های با کیفیت بالا به صورت رایگان می‌سازید؛ هدف شما این است که:

  • به عنوان مهمان در پادکست‌های محبوب معرفی شوید.
  • به مخاطب خود ارزش بیشتری بدهید.
تولید پادکست

تولید پادکست

در اینجا نحوه کار این فرآیند آمده است:

  • پادکست‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • اطلاعات تماس پادکست را دریافت کنید.
  • طرح خود را بفرستید.
  • پادکست را ضبط کنید.
  • آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

چگونه لینک سازی کنیم؟ اکثر مردم پادکست‌هایی را در وب سایت خود منتشر می‌کنند و به وب سایت مهمان پیوند می‌دهند. این می‌تواند لینک‌های بسیار با کیفیت و معتبری را برای شما ایجاد کند. بخشی که در این فرآیند زمان زیادی می‌برد، جمع‌آوری فهرستی از پادکست‌هایی است که می‌خواهید با آنها مصاحبه کنید. بهترین راه برای انجام این کار، پیدا کردن یک رقیب سرشناس و یافتن پادکست‌هایی است که با آنها مصاحبه کرده‌اند.

نمونه نتایج جستجوی پادکست

نمونه نتایج جستجوی پادکست

اگر با رقیب شما مصاحبه شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که با شما نیز مصاحبه کنند.

  1. لینک سازی با تامین مالی

تامین مالی یکی از ناشناخته‌ترین و کم استفاده‌ترین استراتژی‌های لینک سازی است. نحوه عملکرد این روش به صورت زیر است:

بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دنبال کمک‌های مالی برای کسب‌وکار جدید خود هستند. وقتی به کسب و کاری کمک مالی می‌کنید، آن‌ها شما را به عنوان یک حامی در سایت خود معرفی می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند.

راهنمای سریع لینک سازی تامین مالی

راهنمای سریع لینک سازی تامین مالی

کمک مالی می‌تواند از 100 هزارتومان به بالا باشد، این به شما بستگی دارد. حمایت مالی یک راه عالی برای بازگرداندن لینک‌ها به وب سایت شما با هزینه نسبتا کم است.

  1. انتشار پست‌های مهمان با کیفیت بالا

یکی از طبیعی‌ترین و مسلما بهترین راه‌ها برای ایجاد لینک، انتشار پست‌های مهمان است. پست‌های مهمان هنوز به عنوان یک استراتژی سئوی لینک سازی اصلی طبقه بندی نمی‌شوند. در این روش، لینک سازی برخلاف دستورالعمل‌های گوگل است.

ساخت لینک برخلاف دستورالعمل‌های گوگل است!

ساخت لینک برخلاف دستورالعمل‌های گوگل است!

ساخت لینک مبتنی بر پست مهمان به اندازه سایر لینک سازی‌ها، طبیعی است. فرآیند لینک سازی با انتشار پست‌های مهمان ساده است، برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وبلاگ‌های معتبر مرتبط را پیدا کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید.
  • اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید.
  • برای آن‌ها یک پست وبلاگ مهمان قرار دهید.
  • یک محتوای باکیفیت بنویسید که شامل لینک شما باشد.
  • محتوا را منتشر کنید و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

کلید موفقیت در این استراتژی سئو ایجاد روابط با وب سایت‌های دارای اعتبار بالا است.

هشدار در مورد پست‌های مهمان

هشدار در مورد پست‌های مهمان

به صورت استراتژیک عمل کنید:

وب سایت‌های معتبری را پیدا کنید که در حرفه شما مورد احترام هستند. بر ایجاد روابط و افزودن ارزش به خوانندگان خود تمرکز کنید. به این ترتیب با انتشار پست‌های مهمان موفق خواهید شد.

اگر برای بهبود سئوی وب سایت خود نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه مارکتینگ آداس تماس بگیرید. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *